Mnogo je troškova, a malo profita na početku svakog poslovanja – sa ovom situacijom se suočava većina početnika u biznisu. Kada ste tek krenuli da radite, mali krug ljudi zna za vaš posao. Kupci moraju da vide vaše proizvode ili čuju za vaše usluge kako bi ih koristili. Upravo ovde poslovni debitanti treba da se prisete da apsolutno svi ljudi koriste Google kako bi pronašli željeni proizvod ili uslugu. Zato je jedan od načina da novopečeni privrednici dopru do što više korisnika, kupaca ili klijenata Google-ov poslovni profil. Besplatan je i lako se koristi, a u narednim redovima saznajte kako ga napraviti i koji su još benefiti ovog servisa.
Početi sa kreiranjem gmail-a za biznis
Google-ov mail ima oko 1,5 milijardu korisnika širom sveta. Vrlo ga je jednostavno otvoriti, što je i prvi korak ka budućem Google poslovnom profilu (Google business profile). Da biste napravili ovaj profil najpre prilikom kreiranja naloga na gmail-u izaberite opciju “For work or my business”. Kada prođete sve korake, od izbora korisničkog imena, lozinke i verifikacije putem koda koji stiže na mobilni telefon, stižete do sledećeg koraka – Google će vam ponuditi da dodate profil preduzeća.
Naziv, tip, kategorija i ostale informacije o biznisu su ključne
Google poslovni profil u sledećoj fazi kreiranja tražiće apsolutno sve informacije o vašoj firmi. Od naziva, preko tipa preduzeća – da li je u pitanju online, prodaja na fizičkoj adresi ili su pak usluge, pa sve do kategorije i detaljnog opisa firme. Važno je napomenuti da ćete moći da dodate i devet poddelatnosti pored one glavne. Kada odaberete kategoriju od ponuđenih iz padajućeg menija, a imate npr. lokal u kome poslujete, tažiće vam informaciju o adresi. Ovo je ključan podatak preko koga će vas Google pozicionirati na mapi.
Nakon toga izaberete radne dane i sate u kojima je objekat otvoren. Važno je i da omogućite razmenu poruka sa klijentima i dodate što detaljniji opis preduzeća (na raspolaganju je 750 karaktera). Ostaje još da uploadujete fotografije svog lokala i manje-više je profil kompletiran.
Google poslovni profil vidljiv tek po verifikaciji
Još jedan korak je verifikacija samog biznisa, bez koje vaš poslovni profil neće biti aktivan. Naime, Google će vam na fizičku adresu poslati pismo sa kodom i tek posle unosa tih brojeva Google poslovni profil biće aktivan. Ovo pismo će stići za maksimalno dve nedelje. Zato izaberite opciju “Pošalji poštom” i potrudite se da date tačnu adresu vaše prodavnice, salona ili kancelarije. Ostaje samo da čekate dopisnicu od Google-a.
Glavni benefiti Google poslovnog profila
Kada poslovni profil bude verifikovan, postaće vidljiv svima na Google-u, pa ćete moći da ažurirate važne informacije za svoje kupce ili korisnike – objavljujete postove o akcijama, promocijama i drugim specijalnim pogodnostima.
Svi osnovni podaci o biznisu biće vidljivi prilikom pretrage firme po nazivu ili pak delatnosti ako su klijenti u radijusu od 5 km. Dovoljno je da budu blizu vašeg salona i guglaju “frizer” da im Google automatski izbaci vaš poslovni profil zajedno sa lokacijom na mapi. Zato je Google poslovni profil idealan za lokalne biznise.
Još jedan od benefita je i besplatan sajt www.imefirme.business.site koji je idealan za početnike u biznisu, jer ne moraju da ulažu novac pored mnogobrojnih troškova. Sajt će takođe sadržati osnovne informacije o firmi, fotografije, mapu, kao i kontakt formu, a na raspolaganju će biti nekoliko templejta sa različitim fontom i bojama.
Znaćete koliko je ljudi videlo vaš biznis na Google-u
Osim što je potpuno besplatan i jednostavan za korišćenje, pravilno popunjen i vođen Google poslovni profil donosi bolje pozicioniranje u Google pretrazi, a samim tim i više klijenata, odnosno kupaca i korisnika. Imaćete i informacije koliko je tačno ljudi izguglalo vašu firmu i koje su ih ključne reči dovele baš na vaš Google sajt, zahvaljujući izveštajima o analitici poseta koje ćete redovno dobijati mejlom ili ćete imati uvid preko Google business profile manager-a (odakle zapravo i vodite čitav profil).
Kako poboljšati svoj poslovni profil na Google-u?
Pored osnovnih podataka i fotografija, Google poslovni profil dozvoljava da dodate i video o vašem poslovanju kao i 360° virtuelne ture. Ovakvi sadržaji će dodatno motivisati publiku da se upozna sa prostorom, uslugama i celokupnim poslovanjem, naročito ako ima mogućnost da prošeta objektom i upozna se sa svim detaljima smeštaja, ordinacije, konferencijske sale ili hub-a. Korisnicima će takođe biti omogućeno da ocenjuju vaš biznis preko poslovnog profila, te se potrudite da recenzije budu preporuka za buduće klijente.
Zbog svega navedenog u prethodnim redovima, zaključak je da početnice i početnici u biznisu imaju na raspolaganju moćne alate koje ne treba da zaobilaze prilikom razvoja svog poslovanja. Google je most do pubike, kojim će sigurno do vaše firme doći mnogo njih.